دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
یافته‌های یک پژوهش نشان می‌دهد ۵۶ درصد خلبانان هواپیماهای در حال پرواز روی صندلی خود خوابیده و به سیستم پرواز خودکار اعتماد کرده‌اند.

به گزارش آوای خزر، به نقل از بی‌بی‌سی، ۲۹ درصد از خلبانان شاغل در خطوط هوایی بریتانیایی که به خوابیدن هنگام پرواز هواپیما اعتراف کرده‌اند، یک نکته خطرناک دیگر هم گفته‌اند؛ اینکه پس از بیدار شدن دیده‌اند کمک‌خلبان هم در خواب است و همزمان با خوابیدن هر دو خلبان هواپیما با سیستم خلبان خودکار در آسمان پرواز می‌کرده است.

نظرسنجی از خلبان‌ها درباره خوابیدن در آسمان پس از آن انجام شد که دو خلبان یک ایرباس مسافربری اعلام کردند با گذاشتن هواپیما روی خلبان خودکار خوابیده‌اند. ماجرای خوابیدن دو خلبان ایرباس مربوط به پرواز روز ۱۳ اوت امسال بوده است. هر دو خلبان هواپیما پس از آنکه دو شب پیاپی فقط پنج ساعت خوابیدند، تصمیم گرفتند پس از بلند شدن ایرباس از روی باند و قرار گرفتن در حالت پرواز خودکار کمبود خواب خود را همان بالا در آسمان جبران کنند.

از دیگر یافته‌های این نظرسنجی می‌توان به این اشاره کرد که ۴۳ درصد از ۵۰۰ خلبان هواپیماهای تجاری گفته‌اند دست‌کم یک بار در شش ماه گذشته احساس کرده‌اند توانایی‌هایشان به دلیل خستگی زیاد کاهش یافته است. ۴۹ درصد هم معتقد بوده‌اند خسته بودن خلبان مهم‌ترین و خطرناک‌ترین تهدید برای داشتن یک پرواز ایمن است؛ سه برابر بیش از هر تهدید دیگر که می‌توان امن بودن یک پرواز را به خطر بیندازد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: